pátek 27. února 2015

#ledensklasikami

Byl nádherný slunný den. Procházela se kolem rybníka a v dálce jsem uviděla Karla Čapka, jak hází klacík Iris. Ta pro něj nadšeně běhala a vesele u toho poštěkávala.

- Dobrý den, pane Čapku.
- Dobrý den, milé jednorožče. Dnes je krásný den, že?
- Ano, opravdu krásný. Koukám, že i Iris si to užívá. 
- Ano, miluje slunce. Myslím, že to tak mají všechna zvířata. Víte, MĚL JSEM PSA A KOČKU***. Vlastně několik.
- Já vím, četla jsem vaši knihu.
- Opravdu? Co na ni říkáte?
- Moc se mi líbil váš styl. Byl pěkný a kulaťoučký.
- Kulaťoučký?
- No ano, milý a hladil duši. Ale musel jste těm štěňátkům dělat - víte, co myslím?
- Asi ano. Ale to víte, byla jiná doba. Tehdy to byl samý čistokrevný špic a teriér, co bych si počal s voříškem... Bůhví, co by z něj vyrostlo. Třeba nějaký PES BASKERVILLSKÝ****.
- No, to by byla pěkná polízanice. Zajímalo by mě, koho by asi strašil. Bylo by to napínavé sledovat. Až do samého konce. Ale třeba by se tu objevil také nějaký geniální mozek, jen by nemusel být tak arogantní. 
- To rozhodně. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak jeden strašidelný pes je pořád lepší než spiknutí robotů.
- Myslíte takové, jak jste je vylíčil v R. U. R.***?
- V podstatě ano.
- Jen škoda, že jste to napsal tak krátké. Asi by se mi to víc líbilo jako román. Ale víte, že jste mě docela vyděsil?
- Vskutku? A bála jste se u toho více než u KYTICE*****?
- Kytici jsem četla tolikrát, že už ji umím skoro nazpaměť. Občas jsem místo čtení spíše recitovala. Takže už se tolik nebojím a dokáži si ji užít mnohem víc. A je to jiný strach. V R. U. R. jsem se bála, že by ta situace mohla nastat. V Kytici jsou "strašidla", na ty já moc nevěřím. Ale čtu o nich ráda. 
- A tygrů se nebojíte?
- Tygrů? Když jsou živí, tak ano, ale například TRACYHO TYGRa**** ne. Ten si mi moc líbil. I když jsem mu moc nerozuměla.
- Copak znáte člověka, co si povídá s tygry?
- Někteří tvrdí, že to dokáží.
- No, možná ano. Ale není důležité, jestli mu rozumíte, ale jestli se od něj něco nového naučíte.
- To jsem se, myslím, naučila. 
- Výborně. Mimochodem naše kočka znovu vrhla. Nechtěla byste koťátko?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě potěší. Odpovídám se zpožděním. Mějte strpení. <3