čtvrtek 3. dubna 2014

Dojem z knihy: Kvak a Žbluňk jsou kamarádi (Arnold Lobel)

Vydal: Albatros, 1985

Anotace: Úsměvné a hřejivé vyprávění o dvou kamarádech, zeleném žabákovi Kvakovi a hnědém ropušákovi Žbluňkovi potěšilo čtenáře nejen v zemi svého vzniku, ale i u nás (včetně dalších pokračování). Kdo by si tedy znovu rád nepřečetl o drobných příhodách a patáliích, které potkaly oba přátelé, když se na jaře probudili ze zimního spánku. Třeba právě o tom, jak hledali ztracený knoflík, jak se koupali v řece, jak pěstovali květiny či jak statečně utíkali před draky a obry. Prolínání fantazie s realitou umocňuje kouzlo této milé knížky, která je přímo stvořená pro začínající čtenáře.


Možná je trochu divné sem dávat knížku pro začínající čtenáře, ale nedávno jsem na ni zase natrefila a musela jsem ji prostě mít. Je to jedna z mých nejoblíbenějších dětských knížek a přiznávám se bez mučení, že když jsem ji četla dnes, ukápla mi slza dojetí. V dětství jsem ji četla třeba celý den, teď mi to zabralo asi 15 minut. Jo! Lepším se. :-)
Kvak a Žbluňk je neuvěřitelná knížka a miluji ji. Fakt! Sice mi Žbluňk leze občas na nervy a Kvaka je mi líto, že se s ním musí bavit, ale pak zjistíte, že jeden bez druhého by nebyl nic. A nakonec stejně máte rádi oba. Navíc oceňuji, že knížka nedělá z dětí blbečky, ale prostě je to milé povídání o obrovském přátelství.
V knížce je sice jen deset kratičkých příběhů, ale spoustu nezapomenutelných okamžiků. Dolů vám jich pár napíšu, doufám, že se vám taky budou líbit. :-) Navíc je knížka krásně ilustrovaná a prostě wááááááááááááá. Mám takovou radost, že ji zase mám. Doufám, že moje děti ji budou také milovat. 
Možná ze mne mluví nostalgie až moc, ale tohle je určitě jedna z knížek mého života!



Jednou v létě nebylo žabáku Kvakovi dobře.
"Kvaku, ty jsi celý zelený," strachoval se Žbluňk. 
"Ale já jsem vždycky zelený," uklidňoval ho Kvak. "Jsem přece žabák." 
"Dnes vypadáš příliš zeleně i na žabáka," usoudil Žbluňk. "Vlez si do mé postele a odpočiň si."

(Žbluňk si stěžoval, že mu nechodí žádná pošta, proto mu Kvak napsal dopis.)
"Milý Žbluňku,
jsem rád, že jsi můj nejlepší přítel.
Tvůj nejlepší přítel
Kvak."

A nakonec Žbluňkův seznam věcí, které musí udělat.
"Probudit se
Nasnídat se
Obléknout se
Jít ke Kvakovi
Jít s Kvakem na procházku
Poobědvat
Zdřímnout si
Hrát s Kvakem hry
Povečeřet
Jít spát"

BOŽE, TAKY BYCH CHTĚLA MÍT ZA KAMARÁDA KVAKA! A taky bych chtěla, aby seznam mých úkolů byl tak krátký a nenáročný. A vůbec. Pokud tu knížku znáte a máte ji rádi, dejte mi vědět. Ať vím, že v tom nejsem sama. :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě potěší. Odpovídám se zpožděním. Mějte strpení. <3