úterý 29. dubna 2014

Dojem z knihy: Hunger games - Aréna smrti (Suzanne Collins)

Hunger games - Aréna smrtiVydalo: Nakladatelství Fragment, 2009


Anotace: První díl distopické sci-fi trilogie je umístěn v budoucnosti ve státě Panem, který vznikl na území dnešních Spojených států amerických. Hlavní město Panemu je Kapitol, které si každý rok nechává posílat 2 mladé lidi od 12 do 18 let ze všech 12 krajů, které k Panemu patří,aby se porvali v aréně, ze které vyjde pouze jeden. Ten bude vítězem. Příběh vypráví 16 letá Katniss Everdeen, které osud připravil nejednu překážku, se kterou se bude muset potýkat.



Když jsem si knihu půjčovala, říkala jsem si, že ji díky velkým písmenkům a mezerám přečtu asi rychle. Že to bude až tak rychle, jsem opravdu nečekala. Začala jsem ji číst večer v 19 hodin a kdybych nemusela ráno vstávat, možná to dám i na jeden zátah. No, nakonec jsem ji dočetla druhý den v noci :-)
Vcucne vás to, a pak stránky jen lítají. Navíc i téma knihy - hry, kde z 24 lidí zůstane naživu jen jeden, je velmi zajímavé.
Bohužel ale musím říct, že jsem od toho čekala asi něco víc. Jelikož jsem u spousty lidí četla, že je to jedna z jejich nejoblíbenějších sérií vůbec, myslela jsem, že to bude prostě NĚCO. 
A možná by to i NĚCO bylo, ale to bych musela být asi tak šestnáctiletá puberťačka (tím se nechci nikoho dotknout), protože tehdy bych se mohla s hrdinkou lépe ztotožnit. Jelikož období "miluje mě skutečně nebo ne" a "koho miluju já - toho nebo onoho" je opravdu za mnou :-) 
Čekala jsem také, že boje a smrt aktérů budou děsivější, akčnější a já si řeknu, díky bohu, že je to jen kniha. Ale popisy byli dosti povrchní, někdo umřel a skoro to vypadalo jako že o nic vlastně nejde (protože Katniss radši řeší, jestli ji Peeta miluje nebo ne a co bude v tom případě s Hurikánem). Navíc kvůli ich-formě jste se s ostatními postavami neměli čas ani blíže seznámit, což mi přijde docela škoda. Možná i proto mě jejich smrt vůbec nezasáhla. 
SPOILER!Plus ještě jedna věc. To štěstí, které Katniss má je fakt dost těžko uvěřitelný. Je skvělá lukostřelkyně, takže co získá při prvním boji? Zkuste hádat. Opravdu z pěti lidí umře zrovna dívka, která má luk? Neuvěřitelné! A když je problém, s kterým si nedokáže sama poradit? Vždycky je tu padáček. Nebo se nad ní někdo smiluje a nezabije ji. To jako vážně? Když víte, že buď umřete vy nebo ten druhý, vážně mu dáte tu šanci, aby vás příště mohl zabít? A to jen proto, že se hezky zachoval k dívce z vašeho kraje, kterou jste možná ani neznali, a kterou byste na konci stejně museli zabít?!

Ale i přese všechno, bych Vám knihu doporučila. I přes jistou plytkost a některé nedořešené věci, je to čtivé a vůbec nelituji času, který jsem s knihou strávila. Jen podruhé už si to asi nepřečtu a radši si příště pustím film. Ke štěstí mi to bohatě postačí. 



2 komentáře:

  1. take vsude ctu jak serii vychvaluji , objednala jsem si ji k narozenim ktere mam za par tydnu a jsem na to velice zvedava , take si myslim ze to NECO mi tam asi bude chybet :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď čtu druhý díl a dokonce si začínám některé postavy i oblibovat, takže ještě čekám, jak to všechno dopadne. Ale první díl byl opravdu napsán poutavě a je to hodně čtivé. Tak pak napiš, jaký máš z toho dojem ty :-)

      Vymazat

Každý komentář mě potěší. Odpovídám se zpožděním. Mějte strpení. <3